E-kereskedelmi fotózás

Hogyan indítottam el a saját e-kereskedelmi fotóstúdiómat

Nils Wilbert

Amikor elindítottam a fotós vállalkozásomat, a fizetős munkáimnak majdnem 80%-át az e-kereskedelmi fotózás tette ki. A legtöbb kereskedelmi fotózás, amit kaptam, nehezen volt elérhető és rengeteg időt igényelt az előkészítésük. Ezért, hogy a lehető legjobban kihasználjam az időmet, meg kellett találnom a módját annak, hogyan tudok hatékonyan e-kereskedelmi fotózásokat készíteni.

Ehhez úgy döntöttem, szükségem van egy alap beállításra, amelyhez egyszerűbb tárgyaknál mindig visszatérhetek, és amelyre aztán improvizálhatok a bonyolultabb daraboknál. Gyorsnak és rugalmasnak kellett lennie. A fénybeállítás döntő tényező – ez adja meg egy tárgy dimenzióját, vagy épp ettől válik lapossá.

Hamar rájöttem, hogy az általam használt fények óriási különbséget jelentenek. Amikor elindultam, csak azt vettem meg, amit megengedhettem magamnak – de ezek nem voltak túl jók. A legnagyobb problémát az jelentette, hogy a fények teljesítménye kevésnek bizonyult a munkához, ráadásul a színekben jelentős következetlenségek jelentek meg a fotókon. Ez pedig egyet jelentett: sokkal több órát kellett utómunkával töltenem minden fotózás után. Egyre inkább úgy éreztem, hogy ezt az időt új munkák szerzésére is fordíthatnám.

Ekkor döntöttem el, hogy új stúdiólámpákba fektetek be. Nem hoztam meg könnyen ezt a döntést. Aki ismeri a piacot, tudja, hogy ez kemény döntés, komoly befektetés, és nagyon fontos, hogy az ember jól válasszon. Így elkezdtem tisztázni magamban, mi is az, ami igazán fontos számomra.

  1. Funkció és kezelhetőség

Könnyen szállítható és használható-e a rendszer? Tudom-e egyszerűen és biztonságosan rögzíteni a fényformálókat? Nem akartam azt a problémát, hogy a kiegészítők lecsússzanak vagy leesnek, a rendszernek stabilnak kellett lennie. Emellett fontos volt, hogy legyenek extra funkciók, például a nagysebességű üzemmód (High-Speed Mode), ami jól jöhet bizonyos helyzetekben.

  1. Minőség

Ez számomra nagyon fontos volt, ha nem a legfontosabb szempont. Olyan fényeket akartam, amelyek masszív anyagból készülnek és hosszú élettartamúak.

  1. Széles választékú fényformálók

Fontos, hogy olyan márkát válasszunk, amely széles választékban kínál fényformálókat, így később bővíthetem a kompatibilis eszközeim körét. Többféle fényformálóval különböző fényhatásokat lehet létrehozni bármilyen típusú fotózáshoz, ami rengeteg kreatív lehetőséget kínál.

  1. Színstabilitás

Fontos volt, hogy a fotózás során a színek következetesek legyenek, így csökkentve az utómunka idejét.

  1. Ár

Örömmel áldoztam pénzt a világításra, amennyiben hosszú távon szolgálni fog. Inkább befektetésként tekintettem rá a vállalkozásba, amelynek révén gyorsabban tudok dolgozni, és remélhetőleg többet kereshetek.

Miután ezeket a szempontokat tisztáztam, elkezdtem megvizsgálni a piacon elérhető márkákat. Két olyan márkát találtam, amelyek megfeleltek a kritériumoknak. Szerencsére a stúdióban, ahol akkoriban szabadúszóként dolgoztam, mindkét fény megtalálható volt. Kipróbáltam őket, és egyértelmű győztest találtam – a broncolort. Minden szempontból megfelelt: nagyon könnyen kezelhető, a rendszer hibátlan, és rendkívül masszívnak tűnt. Már a tanulóidőm alatt dolgoztam broncolor lámpákkal, és emlékeztem a kifogástalan minőségre. A stúdióban 20 évesnél idősebb broncolor lámpák is voltak. Ez szintén nagy szerepet játszott abban, hogy a broncolort válasszam – nem akartam minden 5 évben cserélni a fényeket, hosszú távra akartam befektetni.

A döntés meghozatala után felvettem a kapcsolatot a broncolorral. Bár minden online is beszerezhető, volt néhány kérdésem, ezért inkább telefonon hívtam őket. Nagyon segítőkészek voltak, és mindenkinek csak ajánlani tudom. Nemcsak a kérdéseimre kaptam választ, hanem rengeteg segítséget is abban, hogy milyen felszerelést és kiegészítőt érdemes először beszerezni, hogy beleférjen a költségvetésembe.

Most, visszatekintve, nagyon örülök, hogy beruháztam új felszerelésbe. Kezdetben e-kereskedelmi fotózásokhoz vásároltam, de ahogy fejlődtem fotósként, a munkáim is bővültek. Most már sokkal több kereskedelmi fotózásom van, és a lámpák egyszerűen fantasztikusak. Professzionális a használatuk és az alkalmazkodóképességük. Biztosan érzem, hogy plusz előnyt adnak a munkámhoz, és ez látszik a készített fotókon is.

Minden fiatal fotósnak, aki szeretné megtudni, hogyan fotózok e-kereskedelemhez, itt egy útmutató az 1, 2 és 3 lámpás beállításokhoz.

Egy lámpaforrás

Ez az alap beállításom e-kereskedelmi fotózásokhoz. Használok egy fehér háttérhengert, egy Siros 800S-t softboxszal vagy reflektorral, és néhány lapot. Ennyi!

A terméket elhelyezem, a Siros 800S-t a softboxszal a feje fölé akasztom. Ez a fényforrás világítja meg az egész beállítást, és valósághű árnyékot ad a tárgynak.

Ezután a termék anyagától függően vagy a softboxot, vagy az L40 reflektort diffúziós panellel használom. Például a reflektort diffúziós panellel akkor használom, ha a termék fényes és több árnyalatátmenetre van szükség.

A lapokat a termék köré helyezem, hogy mélységet és dimenziót adjak. A lapok színe – fekete vagy fehér – attól függ, hogy a kontrasztot növelni vagy csökkenteni szeretném. Például, ha egy fehér termék van fehér háttéren, nagyon laposnak tűnik. Ilyenkor néhány fekete lapot teszek a beállítás köré, hogy a termékhez képest nagyobb legyen a kontraszt.

Ez a beállítás remekül működik olyan termékeknél, mint poharak, kozmetikai üvegek, csomagolt termékek.

Három fényforrás

Ehhez az előző beállítást követem, de a végtelenített háttér helyett sima fehér aljat használok, és a termék mögé diffúziós panelt vagy fehér plexit helyezek. Ezután egy harmadik Siros-t teszek nagy softboxszal, távol a terméktől, a diffúziós panel mögé.

A harmadik Siros sziluettbe helyezi a terméket, és tovább definiálja annak formáját, míg a diffúziós panel kiegyenlíti a fényt, így a háttér egyenletes fehér tónusú lesz. Ezzel olyan fotót tudok készíteni, ahol a termék jól meg van világítva, jó a kontrasztja, élénknek tűnik, és a háttér egyenletes fehér tónusú marad.

Remélem, élveztétek, hogy bepillanthattatok a kulisszák mögé, és láthattátok, hogyan készítem elő az e-kereskedelmi fotózást.

További munkáim megtekintéséhez látogass el a nwstudio.de oldalra, vagy kövess Instagramon: @nilswilbertphotography.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük